Huomionkipeä

 "Huomionkipeä". Sana jäi mieleen Instagramissa @javieramarchantaedo stoorista. Jäin makustelemaan sitä.

💚

Itseni kohdalla olen vuosien aikana kipuillut sen kanssa, etten olisi "huomionkipeä", vaikka juuri sitä huomiota olisinkin joskus kaivannut. Tuosta sanasta tulee mieleen juuri sellainen reppana, kipeä ihminen, joka haluaa vain huomiota. Ja että se olisi negatiivinen asia.

💚

Huomionhakua on toki monenlaista, hyvin kipeääkin muotoa, mutta ei se ole pelkästään kipeää. Joskus ei ollenkaan sitä, vaan hyvin inhimillistä, tervettä. Kaipuuta tulla nähdyksi ja kuulluksi.

💚

Moni on varmasti painanut sitä tarvetta piiloon sisälle, ettei vain olisi se negatiivissävyinen "huomionkippee". Minä ainakin olen.

💚

Mutta hemmetti soikoon, kyllä sitä huomiota saa halutakin. Miten hyvältä positiivinen huomio, nähdyksi tuleminen tuntuukin. Se voitelee monia haavoja. Se on asia mikä kuuluu myös meille aikuisille. Kaikki ei ole sallittua huomionhakuisena ja se on varmasti asia, jota hyvä joissakin tilanteissa tutkiakin, mutta lähtökohtaisesti ajattelen sen olevan myös normaalia.

💚

Jos ei koskaan saa huomiota, tule huomatuksi, voi jäädä melkoisen näkymätön olo. Toisten katseissa tulemme näkyvämmäksi, olemme osa maailmaa.




2 kommenttia

  1. Kuule täysin samaa mieltä sinun kanssasi olen. Huomiota pitää jokaisen saada, muuten ei tosiaan tule nähdyksi tulleen olo.
    Ihanaa viikonloppua sinulle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuri niin <3 Ihana, että kommentoit <3 Ihanaa tätä viikkoa sinulle.

      Poista

Kommenttisi tuo minulle suuresti iloa! :)