Olla totta joka solulla

Tavoittelen
Sinun tyyneyttä
Satumaista kauneuttasi

Virtaava liikkeesi
saa minutkin taipumaan
Antautumaan elämän virroille

Hengityksesi voimassa
Opin itseäni tasaamaan
Ulos turhat puhaltamaan

Kosketuksessa sinuun
Jalkani löytävät vankemmin paikkansa
Tuntevat vahvan sykkeen
Jonka rytmiin alkavat astella

Tavoittelen
Kaltaisuuttasi
Aitouttasi

Sinä uskallat
Olla sellainen
Millaiseksi Luoja sinut loi

Et yhtään vähempää
Et yhtään enempää

Sitä minä tavoittelen
-Katja Pellikka-Mikkonen-

***

Kirsi Ranto kirjoittaa toisessa kirjassaan näin:
...minä olen valinnut olla totta koko olemuksellani...

Silmien eteen on myös viime aikoina pulpahdellut
sanoja: Pysy omassa voimassa ja totuudessa,
Oma parhaasi, Aitous, Oma itsesi joka solulla.

Niin, totta koko olemuksella. Siihen minä
 yhä enemmän panostan. Että olisin mahdollisimman
aito ja minun ei tarvitsisi piilotella mitään itsestäni
- ei ajatuksia, tunteita, kokemuksia. 

Pysyisin omassa totuudessani enkä sekoittuisi 
muiden puheista, lähtisi tunteella mukaan sellaiseen
 mitä en koe todeksi tai mikä ei koske minua alkuunkaan.

Ennen kaikkea, että olisin uskollinen Minulle.
Hiljentyisin ja kuuntelisin. Olisin hiljaisuudesta
käsin, siitä sydämen viisaudesta. Lempeydestä.

Ja muistaisin aina välillä kysyä
 Missä nyt oikeasti mennään.
Ps. Kiitos Tavoitellen-sanasta Sivukujien Sadulle <3

12 kommenttia

  1. Kiitos Katja sanoistasi <3 Samat ajatukset jo usean vuoden ajan <3

    VastaaPoista
  2. Aitous on niin harvassa nykypäivänä. Sellainen kun pystyy olemaan, ei siitä kannata luopua kenenkään takia.

    VastaaPoista
  3. Kiitos tekstistä! Samaa aitoutta ja uskollisuutta itselle sekä omille arvoille olen harjoitellut viimeisen vuoden ajan ja se tuottaa tuloksia ja tuntuu hyvälle:)

    VastaaPoista
  4. On tosi tärkeää tavoitella itselle rauhaa, sekä vahvuutta siihen. Kaunis teksti, pidän tuosta "olisin hiljaisuudesta käsin" kovasti. Kuten myös tuosta alemmasta kuvasta, se on hieno!! Ja kiitos sinulle, ilahdutit kovasti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) <3 Tuo rauhan tavoittelu - yhä tärkeämpää <3

      Poista
  5. Tulla omaksi itsekseen ja pysyä sellaisena, olla pehmeä ja silti riittävän luja - siinäpä haastetta ja oppimista koko elämäksi :)

    VastaaPoista
  6. ♡ Kaunista. Osaat kirjoittaa niin viisaasti ja hyvin

    VastaaPoista

Kommenttisi tuo minulle suuresti iloa! :)