Illan kohokohta

Sanoja Sanoja sinulla on
Sanoja joita mahtuu yhteen
hengenvetoon liian monta
Sanoja Sanoja jotka eivät
halua toisten koukeroita kohdata
Sanoja jotka haluavat olla omapäisiä
Liidellä vapaana ja jäädä korviin soimaan

Sanoja Sanoja sinulla on
Mutta onko merkitystä sanoilla
jotka yksin matkaansa tekevät
Sanoilla jotka eivät uskalla 
laskeutua toisten rinnalle kulkemaan
Levollisena ja rakastavina

Sanoja Sanoja sinulla on
Mutta minne sinut vievät

Toisten pariin vai kauemmas

-Katja Pellikka-Mikkonen-


Aiemmin minä olen torkuttanut iltaa pitkälle yöhön,
nauttinut hiljaisuudesta, mutta peti ei ole isommin
kutsunut. Nyt asia on toisin päin. Peti
suorastaan viettelee minua tulemaan. Miksi?

Olen ottanut tavaksi iltaisin ennen nukkumaan
menoa kirjoittaa ainakin muutaman rivin
kirjaseeni ylös, milloin mistäkin, usein
positiivisista visioista. Sen lisäksi pyrin
lukemaan jotain kirjaa edes sivun. Sitten
otan kuulokkeet ja laitan jotain rentouttavaa
soimaan. Viime aikoina olen harjoittanut
Oprahin ja Deepakin meditaatiota. 

Ja näiden toimien jälkeen nukun kerrassaan hyvin.
Jopa iltavuoron ja aamuvuoron välillä, jotka aiemmin
olivat minulle melko haastavia. Nyt olen alkanut
odottamaan nukkumaanmeno hetkiä. Odotan että
saan vetää omat iltarutiinit läpi ja nukahtaa
levollisesti. Jos jostain syystä tämä rutiini
jää pois, koen jonkinasteisia vieroitusoireita.

Tällaiseen olen kuitenkin mielellään
koukussa. Ja sallin jopa kiukuttelun,
jos en pääse rutiinia toteuttamaan. 

***
Evening meditation, that is the best
sleeping pill for me. Lately Oprah
and Deepak has giving me the good night sleep.

11 kommenttia

  1. Kuulostaa sellaiselta rutiinilta mistä minäkin tykkäisin ☆
    Kauniita unia ☆

    VastaaPoista
  2. Toimivan kuulloinen rutiini! <3
    Iloista pääsiäisen aikaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos samoin :) Ja tosiaankin on, olen melko iloinen että olen löytänyt tällaisen rutiinin.

      Poista
  3. Toimiva unirytmi on kyllä luksusta. Olen osallistunut kroonisesta kivusta kärsivien kipuryhmään ja tunnustan ensin suhtautuneeni siihen epäilevästi, mutta jo ensimmäisen kerran jälkeen olin ihan tohkeissani. Siellä ryhmässä on ollut mindfulnessia, asahia ja rentoutusharjoituksia ja muutaman viikon olen nauttinut ylellisyydestä nukkua melkein joka yön. Se on niin mahtavaa. Kun on saanut riittävästi lepoa maailma on aivan toisenlainen paikka :) Oikein hyvää pääsiäistä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mieltä. Nyt vasta tajuan kuinka ihanaa :) Ihana, kun sinullakin levollista unta. Ihanaa pääsiäisen aikaa <3

      Poista
  4. Oikein mukavaa pääsiästä <3

    VastaaPoista
  5. Kaunis kuva rauhoittaa!
    Syvällisiä ajatuksia sydämestä. Pohdintaa.
    Se auttaa elämässä ja antaa voimia huomiseen!

    VastaaPoista

Kommenttisi tuo minulle suuresti iloa! :)