Hyvinä ja huonoina päivinä

Kiitos kiitos kiitos.
Kiitollisuuden päivittäinen harjoittaminen 
otehnyt selkeästi hyvää mielelle. 

Takana on vuosia, jolloin jokapäiväsessä elämässä
kehoa painoi selittämätön lasti. Raskas olo.
Sellainen pieni jäytävä olo - se oli se 
tyytymättömyys mistä joskus kirjoitin.

Nyt olen viikottain onnellinen siitä kuinka
hyvä olo minulla on. Kuinka ihanaa katsoa
asioita uudessa valossa, tuntea kumppania
kohtaan miellyttäviä tunteita. Tähän liittyy
muuten unikin. Siinä mieheni teki jotain
typerää ja minun juttuja häiritsevää. Aiemmin
tämä olisi saanut minut raivon partaalle, mutta
unessa olin suuressa ristiriidassa. Mietin, että
kylläpä on typerää, mutta enhän minä voi olla
vihainen miehelleni, koska rakastan niin paljon. 
Yritin saada itseni vihastumaan, mutta se ei onnistunut.

Nyt kun se perus olotila on parempi, huomaan kuinka
negatiivisessä olossa olen aiemmin pyörinyt - vaikka
mitään maatamullistavaa se ei ole ollutkaan. 
Olen miettinyt miksi en löytänyt tätä fiilistä aiemmin,
mutta olen tullut siihen johtopäätökseen, että aika
ei ollut silloin oikea. Kiven piti hiukan hiertää kengässä.

Nykyään kun iskee huono hetki/pinna palaa - tulee rängyttyä 
lapsille tms - niin siitä ei enää tulekaan niin valtava 
syyllisyys kuin aiemmin. Koska se on vain yksi hetki ja 
vastapainona on paljon positiivistakin (toivon, että lapset 
näkevät asian samanlailla, näkevät positiivisuuden)
Saattoi aiemminkin olla, mutta oma tyytymätön olotila
 väritteli omiaan. Tai sitten syyllisyys oli ihan aiheellista, 
ja oli se sitäkin. 

Mutta kun iskee huono päivä, jolloin kaikki tuntuu
menevän huonosti, minussa nostaa päätään ihmettelijä,
joka ei meinaa sallia sellaista. "Sullahan menee
nyt hyvin. Äläpä nyt yhtään rupea synkistelemään."
Mutta kyllä minä oikeasti sallin nekin päivät. 
Tuntuupa taas mukavalta olla sitten hyvissä fiiliksissä.

 Runo minulle:

Hyvinä ja huonoina päivinä.
Minä lupaan sinua helliä.
Sallin sinulle kiukunpuuskat,
 peiton alla parkumiset.
Annan sinun lähteä ulos 
päätäsi tuulettamaan,
tai sanoja koneelle sylkemään. 
Hyvinä ja huonoina päivinä.
Minä lupaan sinua rakastaa.
Vaikka tekisi tiukkaa.

Ps. Maaret kirjoitti jälleen hyvin aiheesta
"Hyvässä elämässä saa mennä myös huonosti"
ja Tiina positiivisuudesta.
Niin ja Sanna tasapainoisesta elämästä.


14 kommenttia

  1. Hieno, tärkeä teksti, kolahti tosi kovasti juuri nyt. Kiitos paljon! Sain tästä positiivista voimaa, hymyn huulille.

    VastaaPoista
  2. Kiitos tästä, ihana postaus ja kiitos tuosta runosta, se oli tärkeä runo nimenomaan itselle. Yhdyn kehuihin Maaret Kallion blogitekstistä sekä Tiinan kirjoittamasta positiivisuudesta. Valoa viikkoosi!

    VastaaPoista
  3. Juurikin näin! Tämän ku iteki oppis!

    VastaaPoista
  4. Ihana teksti! Kumpa sitä muistaisi, että tänäänkin asiat ovat NIIN hyvin!

    Ilon pisaroita!

    VastaaPoista
  5. <3 Ps. Maaretin tekstit ovat usein ilo lukea...niin kuin sinunkin :)

    VastaaPoista
  6. Olipa Kaunis ja ihana teksti. Tuo runo oli myös sinulle itsellesi jotenkin rauhoittava. Tuli hyvä mieli tästä postauksesta. Kaikkea hyvää sinne ja valoa elämääsi! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, tämä kommentti toi yöhöni valoa :) <3 Ihania päiviä sinulle :)

      Poista
  7. Ekaa kertaa lukemassa sun mietteitä, ja osus ja uppos. Sait sanoiksi mun elämän. Pian pari vuotta takana uutta hyvää elämää. Sitä ennen enemmän vuosia huonommissa merkeissä. Ihana kirjoitus ❤️
    Parasta viikonjatkoa sinulle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja sinulle myös ihanaa loppuviikkoa - ja koko elämää :) <3

      Poista

Kommenttisi tuo minulle suuresti iloa! :)