Entäpä sinä, mistä olisit kiitollinen?

Kiitollisuus. 
Siihen olen lisännyt panoksiani viime päivinä.
(Apuna tässä Taikavoima-kirja.)
Ja olen saanut huomata kuinka joidenkin asioiden 
suhteen on vaikeampaa kokea kiitollisuutta, kuin
joidenkin toisten.

Ihmissuhteet, niissä olen yllättynyt eniten.
Näinkö vaikeaa minun on olla kiitollinen
joillekin ihmisille. Että oikein kaivamalla
pitää miettiä kiitoksen sanoja. Näinkö 
negatiivinen olen. Näinkö kiittämätön.
Menneisiin harmituksiin takertujako minä olen!

Mutta en minä pelkästään ole harmitellut
asiaa, vaan päättänyt löytää lisää kiitollisuuden
aiheita. Olen löytänyt halun, etsiä ja löytää.
Halun parantaa ihmissuhteita. Niitä hiukan
etäisiäkin, juuri niitä jotka eivät kiitollisuuttani
ole saaneet pulppuamaan.

Joskus sanat on helppo sanoa, mutta sisällä
ei liikahda mikään. Sepä se on haastavin osio.
Oikeasti tuntea kiitollisuutta.

Vaan sitten kun tosissaan tuntee,
niin kyllä siinä sydän pakahtuu.

Onnesta. Ilosta.

Juuri tänään olen kiitollinen siitä, että
minulla on työpaikka, uusista tuulista jotka
ovat hiukan jo näyttäytyneet, puolisosta,
lasten halauksista, hyvästä autosta jolla ajaa,
koirasta joka on niin hassu, vaaleanpunaisen sävystä!

Mistä sinä?

14 kommenttia

  1. Todella ajankohtaista pohdittavaa täälläkin tämä aihe. Luin vanhoja päiväkirjoja ja heräsin tajuamaan , miten itsestäänselvää Rakkaus elämässäni on. Ihana kiitollisuus saapui liikuttaen kyyneliin ♡

    VastaaPoista
  2. Olen kiitollinen mielenkiintoisesta työstäni, parhaista työkavereista, kauniista kodista, rakkaista perheenjäsenistä ja ihanasta ilmasta ♡

    VastaaPoista
  3. Sama Taikavoima-kirja jo moneen kertaan luettu ja edelleen päivittäin käytössä!
    Nyt sain ystävältäni uuden Sankari-kirjan samaa sarjaa!
    Kiitollinen jokaisesta asiasta!
    Kiitos terveydestä, kiitos elämästä, kiitos kukista, kiitos hyvästä lounaasta, kiitos kauniista kirjeestä, kiitos...
    Ja kiitos sinulle ihanasta blogista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitääkin siihen Sankariin jossain vaiheessa tehdä kans tuttavuutta. Ihania kiitollisuuden aiheita, ihana että minuakin kiitetään <3 :)

      Poista
  4. Olen kiitollinen miehestäni, siskostani ja hänen parin kuukauden päästä syntyvästä vauvastaan, ystävistäni, kummitytöstäni, sinusta ja minusta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi uusi elämä, se se vasta kiitollisuutta onkin <3 Ja me, me kaikki <3

      Poista
  5. Vaikka identiteettikriisiä pukkaa niin olen tästä kiitollinen; Kipuryhmässä oli tehtävä jakaa paperille asiat elämässä jotka ovat pakkopullaa ja ne mitkä tuottavat iloa ja niiden väliin ne asiat, jotka joskus tuottavat iloa ja joskus ovat taas yhtä tervanjuontia. Olen määritellyt itseni kovasti negatiiviseksi ihmiseksi ja sitten en saanut sitä vastentahtoisten asioiden listaa kasvatettua millään samaan tahtiin kuin ihanuuksia; mikrokuituliinat, ryhmässä opittu maadoittumisen taito joka on tuonut kovasti rentoutta elämään, luottamus puolison rakkauteen ja omaan rakkauteen. Välillä on ylämäkeä ja välillä alamäkeä ja välillä ollaan ihan eri rinteessä, mutta silti tietää ettei mitään hätää. Ja tietysti tämä blogistaania, jossa olen saanut tutustua niin moneen valloittavaan persoonaan, myös sinuun, kiitos siitä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana tekstisi, ihana kun jaat kokemuksiasi <3 Kipuryhmä on selkeästi ollut hyvä juttu <3

      Poista
  6. Pitääpä sanoa alkuun, että luin jostain, että kiitollisuuden harjoittaminen lisää tutkitusti onnellisuutta. Mä kyllä kiittelen elämäni hyvistä asioista päivittäin ja lapsiltakin kysytään joka ilta ennen nukkumaanmenoa, mistä ne on kiitollisia (leluista, leikeistä ja avaruudesta ;)). Mä olen kiitollinen monesta, mutta terveys ja läheiset ihmiset menee aika hyvin kärkeen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin muistan vasta lukeneeni. Saattaa se itse asiassa lukea tässäkin kirjassa mitä luen :) Kiitollisuus-harjoitukset aloitin varsinaisesti jo aiemmin (ennen kirjaan tutustumista) laittamalla keittiön seinälle niitä ylös heti huomatessani ja että muistaisin olla enemmän kiitollinen :) Lasten kanssakin välillä aloitettu tuota keskustelua iltaisin aiheesta "mitä hyvää tässä päivässä oli", mutta minä olen niin hyvä siinä että jonkin aikaa kestänyt hyvä "rutiini" sitten jotenkin jää unholaan´- niin myös tällekin on käynyt, se ei ole pysynyt jatkumona. Jospa nyt taas terästäytyisin :)

      Poista
  7. Komppaan Anua, kun lähtee pohtimaan kiitollisuuden aiheita, paremmin oivaltaa, että kiitollisuuden aiheitahan on paljon. Helpommin väistyy tyytymättömyys positiivisilla ajatteluharjoituksilla. <3

    Kiitollinen hyvin samoista asiosta kuin sinä. <3 Juuri niistä tärkeimmistä, että perusasiat ovat hyvin, niistä syntyy kallio joka auttaa jaksamaan, kun myrsky iskee.

    Aurinkoa viikonloppuun Katja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mieltä olen minäkin :) Tyytymättämyydessä rypeminen, lisää sitä fiilistä.

      <3

      Poista

Kommenttisi tuo minulle suuresti iloa! :)