Näää, sä mitään sairas oo

Yksi asia, jota en kunnolla siedä,
on kaikenmaailman sairastaminen ja vaivat.
Puhun siis itsestäni ja kipeänä olosta. 
Ja varsinkin, jos sairastaminen johtaa
sairaslomaan ja poissaolemiseen työstä.
Minun on vaikea antaa itselleni lepoa
ja "sairastaa" luvan kanssa. Vaikka en
toki haluaisi sairastaa isoon ääneen 
muutenkaan - tai no joskus tekee mieli
olla valittava ja reppanakin.

Enemmän koen, että turhasta valitan.
Että ei saisi valittaa. Mutta silti
välillä on tunne, että pitäisi todistella
oikeasti huonoa ja kipeää oloa sanoittamalla.
Lääkäriin en helpolla mene. Tosin ei 
ole useasti ollut tarvettakaan.
Korkkaan ennemmin kaikki mahdolliset
kotikonstit kuten inkivääri, sitruuna, tee,
hunaja, auringonhattu-uute, nenä-kannu,
suolavesi kurlaus(YÄK), lisävitamiinit, höyry.

Mietin mitä "lajia" siedän vähiten. 
Oksennustauti on ykkönen. Kakkonen
tai jaettu ykkönen on hillitön kurkkukipu.
Muut flunssa-oireilut nyt jotenkin menee.

Tosin täytyy olla kiitollinen siitä, 
että olen melko harvoin kipeänä.
Vaikka lähipiirissä jylläisi monenlaista.

Mutta nyt olo on kipiä ja reppana.
Vasta pari päivää, mutta kurkkukipu sai
minut harkitsemaan raakaa viinaa tai jotain.
Yöllä teki mieli itkeä. Aamulla herättyäni
varhain, päätin soittaa lääkäriin, että
"kato mua". Ja katsoihan se setä ja täti otti
pari koetta. Joku nielutulehdus siellä jyllää
ja antibiooteilla nyt hoito. 

Saikun saaminen tuntui rikokselta ja
varsinkin soittaminen työnantajalle. 
Mutta mikseipä hän olisi ymmärtänyt.

Nyt olen antanut itselleni luvan levätä.
Ja vähän reppanana tätä asiaa kuutioida.
Vähän on myös sellainen olo, että itku
kiristää sisuksissa. On tämä sairastaminen
välillä rankkaa :) 

Mutta onneksi olo kohenee ja kiitollinen
olen, että saan olla yleisesti ottaen terve.
Muilla on isompiakin murheita, kun
kurkkukivut ja yrjöämiset.


12 kommenttia

  1. Pikaista paranemista ♡
    Itse sairastin/olin poissa myös töistä koko viime viikon.

    VastaaPoista
  2. Teksti on ku mun kynästä. Juurikin näin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen ajatellutkin, että tässäkin asiassa taidan löytää sielunsiskoja ;)

      Poista
  3. Pöh, nyt annat itsellesi luvan sairastaa, koska sinä olet sen arvoinen! <3
    Pikaisia paranemisia sinulle!

    VastaaPoista
  4. Silloin, kun on sairas täytyy muistaa levätä. Koska jos et sairasta kunnolla, niin voi olla, että saat jälkitaudin ja siitä se sairastamisen rumba vastaa alkaakin. Lepoa ja hyvää mieltä :)

    VastaaPoista
  5. Paranemisia! Valittaminen on inhimillistä, vaikka omat pienet jutut tuntuvatkin typeriltä maailman isojen murheiden joukossa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se näinkin on. Oma kurja olo, vaikka pienikin, voi vaivata <3

      Poista

Kommenttisi tuo minulle suuresti iloa! :)