Minä itse-harjoitus

Olen yrittänyt lukea Julia Cameronin kirjaa
Tie luovuuteen, mutta hiukan huonolla menestyksellä.
Se on ollut minulla kirjastosta lainassa, mutta olen
saanut todeta, että tämä kirja tulisi olla omana.
Harjoitukset vaativat aikaa ja tahtoisin edetä järjestyksessä,
joten päätin tilata kirjan itselleni ja ryhtyä vasta sitten
kunnolla työhön. Nappasin väliltä kuitenkin mukaan yhden 
harjoituksen, joka herättelee minua jotenkin.

Tässä harjoituksessa on tarkoitus herätellä
esiin asioita Mitä minä tahtoisin ja tarvitsen.
Mitä tarkoittaa Minä itse. Julia kirjoittaa, että
pintaan nousevat ehdotukset ovat usein viestejä 
omalta todelliselta "sinulta".

Ajattelisin, että tällä voi hiukan saada
selville, onko asioita joita haluaisi
tehdä, mutta tekemistä estää jokin "pinttymä"
- kuten ajatus, että "sehän on ihan hullua,
minä olen järkevä ihminen" tai 
"en minä voi niin itsekäs olla". 

Minä itse - siihen tämä harjoitus siis liittyy.

Mitä tekisit, jos se ei olisi hullua?

* Lähtisin useaksi kuukaudeksi reissuun
* Tekisin puolikasta työtä
* Julkaisisin menestyvän runo-kirjan
* Palkkaisin kokin - ja pyykkärin
* Hyppäisin lentokoneesta - laskuvarjon kera

Mitä tekisit, jos se ei olisi itsekästä?

* Lähtisin useaksi kuukaudeksi reissuun
Eat Pray Love-elokuvan tyyliin
* Matkustaisin pariksi viikoksi Italiaan
(kesällä) ja omistaisin ajan ihmettelylle
sekä runojen rustaamiselle
* Nukkuisin aamuisin niin pitkään kun nukuttaa
* Harrastaisin enemmän 
* Laittaisin enemmän rahaa sisustukseen
ja kunnon vaatteisiin

Ai, kuinka itsekeskeistä.

Jos Sinä, joka luet tämän, haluat
ottaa tämän Julian harjoituksen haasteena vastaan,
niin teepä se. Tulen mielelläni lukemaan sinun
vastauksia blogistasi tai ihan tässä 
kommenttikentässäkin :)
**
What would you do, if it would 
not be grazy or selfish?

15 kommenttia

  1. Miten näitä vastauksia sitten analysoidaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Avasin tätä harjoitusta nyt vähän enemmän tähän postaukseen :) Ajattelisin, että analysointi tapahtuu mielen sisällä - saako jotain oivalluksia itsestään. Kirja on jo kirjastossa ja olen napannut tästä harjoituksesta kuvan luuriini joitakin päiviä sitten enkä nyt nähnyt toiselle sivulle jatkuvaa tekstiä, enkä muista oliko tästä vielä enemmän "ohjeistusta". Lisään, jos oli, kunhan oma kirja saapuu :)

      Poista
  2. Tätähän täytyy rueta ihan miettimään. (Lue sitte mun blogista tää... :D )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Kiva. Mutta hei, onkin pitänyt kysyä, että onko se "kutsuttujen" blogi vielä olemassa - jostain syystä en löydä sitä nyt itseltäni mistään :/

      Poista
  3. Ööö, no kolme ensimmäistä voi melkein jo allekirjoittaa...muutaman kuukauden ulkomaanreissu venynyt nyt 1,5 vuoteen...työt lopetin, teen nyt vain päivän kerran kahdessa viikossa...ja runokirjaa rustaan mielelläni varastoon ja lifestyle-kirja tekeillä....eli loput jätän muille! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä oot laittanut tuulemaan mun unelmia :D Kuulostaa hirmu hyvältä.

      Poista
  4. Lainasin muuten tuon saman kirjan kirjastosta puolisen vuotta sitten. Yllätys yllätys nyt en meinannut tunnistaa edes kirjan nimeä. Siis oikeassa olet, tämä kirja pitäisi omistaa, eikä yrittää sisäistää viikossa parissa! Hyvä harjoitus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Odotan omaani saapuvaksi, toivottavasti tulee pian :)

      Poista
  5. Itsehän lähtisin, jos se ei olisi hullua ja itsekästä, ulkomaille töihin. Kiertelisin mahdollisimman monta maanosaa. Pyrkisin pitämään ainakin 3kk lomaa vuoteen ja viettäisin ne jossain upeissa meri- tai vuoristomaisemissa tai suurkaupungeissa. Loma ohjelmana olisi vetelehtimistä ja maisemista nauttimista. Työrupeamina voisi sitten painaa töitä reippaamminkin.

    Sen olen tästä oppinut, että kauniiden maisemien ääreen pitää pyrkiä aina, kun se on mahdollista ja kaikki mahdolliset lomarahavapaat otan aina.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa niin ihanalta <3 Ja olen samaa mieltä, varsinkin viime vuoden lopulla tämän tajusin kunnolla, että kauniiden maisemien äärelle pitää pyrkiä aina <3

      Poista
  6. Ikuisena unelmoinnin kannattajana ajatukseni linkittivät tehtävän oitis unelmiin. Ne ovat sielun ravintoa ja kun unelmansa tiedostaa, voi alkaa liikkumaan niitä kohti. Pienin askelin tai vaikkapa osan unelmasta tai pienimuotoisesti toteuttaen - se on mahdollista.

    Nyt vain niitä omia unelmia kohti Katja...=)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä, unelmiin minäkin tätä liitän <3 Kiitos rohkaisusta, sitä aina välillä tarvitaan :)

      Poista

Kommenttisi tuo minulle suuresti iloa! :)