Hintansa kaikella

Olen lukenut Coelhon uusimman kirjan Uskottomuus. 
Olen laittanut muutamia merkkejä itselleni siihen
ja niitä aika ajoin makustelen (ennen kirjastoon palautusta).

Unelman tavoittelulla on hintansa. Se voi
vaatia meitä luopumaan tottumuksistamme, se voi ajaa
meidät kohtaamaan vaikeuksia, se voi johtaa pettymyksiin
ja niin edelleen. Mutta oli hinta mikä tahansa, se ei
ole koskaan niin kallis kuin se hinta jonka joutuu
maksamaan ihminen joka ei ole elänyt. Sillä hän katsoo
jonain päivänä taakseen ja kuulee oman sydämensä sanovan:
"Heitin elämäni hukkaan."
Tämä kuopukseni, 5v, pohti jälleen fiksuja.
Olimme kaupassa ja hän olisi halunnut ostaa jotain.
Sanoin, että pukilta voit toivoa.

"Miten minä voin toivoa! Minä olen kirjoittanut
jo kirjeen ja se on lähetetty, niin miten se pukki
voi nähdä jos minä toiselle paperille kirjoitan!"

Toivomusten iltaa kaikille <3

 Toiveeni.
Pilvenpiirtäjän kokoiset.
En aina tiedä.
Ruokkiako kauniilla sanoilla.
Karaistako kivisellä maaperällä.

Haaveeni.
Pilvimäistä untuvaa.
Kosketus menee lävitse.
Unissa kuitenkin.
Niiden päällä makaan.
Ja aurinko valaisee minut. 

-Katja Pellikka-Mikkonen-

10 kommenttia

  1. Kaunista <3 mitä olisikaan elämä ilman unelmia ja toiveita.. Ihanaa iltaa sulle :)

    VastaaPoista
  2. Tärkeitä ajatuksia, lisäpohdinnan arvoisia!

    VastaaPoista
  3. Meillä on sama "haaste" kuopuksella 8 v ;)
    Hän olisi jättämässä keittön pöydälle uusia joulupukinkirjeitä, koska toiveet muuttuvat viikottain....

    Iloa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D:D Pitäisi olla sähköposti-linja mitä pitkin toiveita voisi tiputella reaaliajassa :)

      Poista
  4. Voi ihanuus...nuo pienet ihmiset ovat niitä arjen suurimpia filosofeja <3

    VastaaPoista

Kommenttisi tuo minulle suuresti iloa! :)