Vältän(kö)...

 Eilen päästin ajatuksen päähäni, että vältän sokeria.
En sitä tietoisesti ajatellut tänään. Mutta kaupassa.
Mutta kaupassa piru vie alkoi pomppia kaikki sokeriset
silmille. Ei vaan ne tutut karkit, vaan jäätelö (jota ei 
yleensä tee mieli kuin helteillä), vanukkaat, donitsit, munkit.
Niin ja gluteenittomat suklaakeksit. Sain vältettyä ne.
Kotona sorruin mukilliseen kaakaota. Jep. Se, että muka
vältän jotain, saa minut ihan pöhköksi. Kielletty hetelmä!

Sokerin välttely on onnistunut tiedostamattomana silloin
kun olin viimeksi raskaana (oksensin kaiken) tai silloin
kun olen hirmuisen kiireinen. Mutta kumpikaan noista ei
ole hyvä vaihtoehto nyt. 

Minun tulisi saada noihin "välttelyihin" sellainen 
positiivinen vire. Jätän väliin kiitos, koska siten
on olo parempi eikä housut ehkä niin purista. 
Tulisi saada sellainen tyyni fiilis. Ei sellainen,
että pakotan itseäni. Noh, sitä odotellessa ;)


14 kommenttia

  1. Olen yrittänyt tehdä kielletyiksi urheilun ja vihannekset, hedelmät. Niissä tämä kielletyn hedelmän -innostus ei toimi ollenkaan. Kumma :-)

    VastaaPoista
  2. Kummasti se, mikä on kiellettyä, alkaa kummitella päässä - sokerin kanssa näin käy vähän liian helposti;)
    Tsemppiä ja malttia!
    Kivaa uutta viikkoa sinne!

    VastaaPoista
  3. Hello, olen S ja sokeri/irtokarkkiaddikti!!

    Nyt otin itseäni niskasta kiinni ja olen ollut 14 päivää ilman karkkia :) YESSS!!!!

    VastaaPoista
  4. Minä en onnistu välttämään yhtään mitään. Sen olen huomannut, että oikein kiireisenä en ehdi ajatella niin paljon syömisiä, että silloin tulee vältettyä ihan huomaamattaan. Pitäisi siis olla koko ajan monta rautaa tulessa :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D:D Juurikin näin, monta rautaa tulessa - paitsi ettei se ole kovin hyvä yhdistelmä tähän "flow-tilan" hakemiseeni :)

      Poista
  5. Sama viisaus pätee kaikkeen, mitä enemmän jotain itseltäsi kiellät, sen enemmän sidot ajatuksiasi siihen. Oli se sitten sokeri tai negatiivinen tunne tms.

    Mutta ompahan ihana vanha talo ja koko kuva!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin se taitaa olla - enpäs ollut ajatellutkaan tätä noihin negatiivisiin tunteisiin yms verrattavaksi, mutta niinhän se on :)

      Poista
  6. Mulla on auttanu tohon se, että mulla on kerran viikossa herkkupäivä. Ku tietää, että saa herkkupäivänä syödä jotain sokerista ja namia, ni jaksaa ne kuus päivää olla ilman. Minuun ei auta totaalikieltäytyminen yhtään, sillon repsahan kahta pahemmin. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin olen luvannut itselleni sen perjantain, että silloin syön. Ja silloin kyllä syön, mutta saatan vähän napsia muulloinkin :) Mutta ihan jotain pientä ;) Mutta ne muiden päivien (kuin perjantain) sokeriset jutut (kuten kaakao), niitä minä muka yrittelin välttää :)

      Poista
  7. :) herkkupäivän lisäksi mulla toimii liikunta. Jos on sairaana tai jostaki syystä et pääse liikkumaan, tekkee paljo enemmän mieli makiaa.
    Mahtava kuva tuosta vanhasta talosta!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo varmasti silläkin on vaikutusta, nyt olen niin vähän liikkunut :) Tuo talo kiehtoi minunkin silmää, kun satuin kävelyllä olemaan :)

      Poista

Kommenttisi tuo minulle suuresti iloa! :)