Materiaalin kauneus

Ympäröi itsesi kauniilla ja sopusointuisilla
asioilla ja ihmisillä, sillä meihin kaikkiin
vaikuttaa se, mitä on ympärillämme.
 
Huomaan, että nyt kun olohuone on uuden
sohvan myötä saanut jotenkin paremman ilmeen,
olokin on paljon seesteisempi siellä istuessani.
Vaikka materiaali ei tuo onnea, niin kyllä
 kauniit tavarat silmiä/sielua hivelevät
(tavarat mitkä ovat minusta kauniita).
Jotenkin olohuoneen alkava muutos kertoo
sisimmästäni jotain. Aiemmin kaikki haki
paikkaansa, ja siellä oli riitasointuja.
Juuri niin kuin sisälläni oli fiilis.
Mutta nyt kun olen päässyt astumaan
tyyneyden polulle (vaikkakin vasta pienen
askeleen, oletan että askelia tulee lisää),
niin tavarat ovat loksahdelleet paremmin paikoilleen.
Olen löytänyt esineitä, jotka sujahtavat tähän kuvioon
enemmän kuin hyvin. Lisäksi olen alkanut nähdä
enemmän kauneutta jo olevissa esineissä.
 
Koen nyt vahvemmin tuon ylimpänä olevan lauseen
sanoman. Sen lisäksi, että on olemassa
kauniita ja sopusointuisia asioita sekä ihmisiä
- joilla haluan itseäni yhä enemmän ympäröidä -
myös kauniiden esineiden/tavaroiden tuoma mielihyvä
ruokkii jotain kauneutta sisällänikin.
Sellainen symbolinen ajatus:
Tuo esineen kauneus on minussakin,
olen kauneuden arvoinen.
Onkos vähän hassua? :)
 


8 kommenttia

  1. Intuition kuunteleminen IHAN kaikessa on mielestä avain kaikkeen hyvään. Se on just sitä, että joku tavara/esine/asia on oikeassa paikassa ja näyttää oikealta ja kauniilta....juuri niin kuin sinä itsekin!

    Puss!

    VastaaPoista
  2. Kaunis lattia teillä muuten!

    Kun ympärillä on kauniita asioita, on se mielikin vaan parempi. Uusia hankintoja tehdessä ei auta kuin yrittää tehdä päätökset pitkänäköisesti, jotta hankinnat miellyttävät silmää vielä kymmenenkin vuoden päästä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä taas olen ollut jotenkin kyllästynyt tuohon puulattiaan :)

      Aiemmin minulla ei ollut visioita miltä haluan kodin näyttävän, oli vaan sekalainen kokoelma kivoja juttuja. Nyt se on ihan muovautunut. Toivon sen pysyvän pienin vivahde eroin sellaisena - joskin sen vision konkreettinen kokoaminen vielä kesken :)

      Poista

Kommenttisi tuo minulle suuresti iloa! :)