Tasapainotusta

"Älä yritä minua muuksi muuttaa
Kiltiksi, Säädylliseksi
Älä yritä minusta tehdä
piirtämäsi kuvan kaltaista
Minä olen tällainen
Rajoja kokeileva
En tee niin uhmatakseni sinua
Vaan kokeillakseni itseäni
Anna minun sydämelle tilaa
Se kyllä pysyy kuumana sinua
kohtaan, ellet sitä tukehduta"

-Katja Pellikka-Mikkonen-

Tänään on satanut. Ja minulla vapaa.
Kaappeja olen siivonnut, jotta voisin
vapaammin hengittää. Vauvanvaatteita
pussiin laittaessa mietin niitä köyhän maan
vauvoja, joille ne voisi olla tarpeen.
Haluan antaa tavaraa pois, ilmaiseksi.
Jollekin, jolla niille tarve. Kiitollinen
olen, kun löydän samoja reittejä itselleni jotain.

Mutta talossa on myös 5-vuotias kaveri, joka
on yhä enemmän nykyään kaverin tarpeessa. Minut
valtaa riittämättömyyden tunne. Koska en
ehdi kaikkea "mitä kuuluisi". En ehdi touhuta
ja kaappien tyhjennyksen kanssa olen jonkinmoisessa
"transsissa", jolloin häiriötekijät saavat minut
ärsyyntymään. Yhä enemmänhän se 5v sitten
pyörii ympyrää eikä leiki omiaan. 
Ja pirun naapurusto, keski-ikä yli 60v. 
Mutta samalla koen syyllisyyttä. Niin pian
hänkin kasvaa eikä kohta pyöri "jaloissa
haitolla" ja saan istua aamusta iltaan
kaappieni parissa melkeipä häiriöttä.
Mutta kun nyt on tarve tyhjentää, hoitaa
sisäistä tasapainoa niin. Onhan sekin sallittua.
Mutta taitaa olla suorittaja minussa joka taas
mylvii. Haluan tehdä tätäkin tyhjennnystä,
mutta toivon, että saan siihen relatun
fiiliksen. Että lapsetkin voisivat oppia
sen olevan äärimmäisen puhdistavaa :)
(Kopsattu kaverin fb-seinältä.)

Mutta yksi suuri toive jumalallisille voimille:
Olisi hirmuisen kiva, jos asuisimme
sellaisessa unelmien talossa, sellaisella korttelilla,
jossa kaikille lapsillemme olisi seuraa.
Niin ja ei haittaa, vaikka olisi minullekin
tee-seuraa :) Kiitos <3 :)

9 kommenttia

  1. Onhan täällä meidän perällä taloja myynnissä, joten tänne vaan! Löytyy seuraa jokaiselle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pidähän peukut pystyssä, että nuo jumalalliset voimat järjestävät niin <3

      Poista
    2. Ja itse asiassa juuri se alue olisi se oikea, koska kaikille olisi seuraa jo nyt tiedossa :)

      Poista
  2. Itse vien kaksi kertaa vuodessa Karjala-keräykseen vaatetta, järjestetään hyvin monessa eri paikassa ymmärtääkseni...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä tiputin nyt sellaiseen Uffin vaatekeräyslaatikkoon - mikä tänne uutena tullut. Osan vein kierrätykseen (homma jatkuu vielä). Mutta minusta olisi ihana olla viemässä jonnekin etelän köyhiin maihin, omakätisesti vaatteita ym tavaroita.

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Minäkin tykästyin kun tyttären puhelimesta sen näin :)

      Poista

Kommenttisi tuo minulle suuresti iloa! :)