Suodattamatta tämä hetki

Veroprosentin uudelleenlaskeminen tuottaa päänvaivaa.
Mielummin ottaisin palautuksia kuin mätkyjä.
Taidan käydä verotoimistossa. Joka on kerran vkossa auki.
Että tulisi jotenkuten oikein.
Öisin (töissä) käyn mutkan nuorten maailmassa.
Katsomalla 91 vuoden Beverly Hillsejä.

Joka karkkipäivä (sinä virallisena) valitsen
kaupasta samat irtokarkit. Tänään mietin
milloinhan kyllästyn.

Ylitin itsekurini jälleen. Syömällä
viljoja ja sen semmoisia. Suoli huutaa
ja iho kukkii.

Minä kävin uimassa. Järvessä.
Se on jotain se. Hiukan painostettuna.
Mutta kuitenkin hyvässä hengessä.
Ja olin iloinen.

Apua, minähän tarvitsen läjän kesähepeneitä.
Sinne lokakuun lopun reissuun.
Nyt toivoisin oikein hyvää kirpparipöytää,
josta ehdin ottaa omani.

Siis kertakaikkiaan. Loma on varattu.
En olisi uskonut kuukausi sitten.

Esikoisen riparilappu täytetty
- vastahan minä niitä merkkejä keräilin.

Viikon vahvistuslause:
Tililläni on aina rahaa laskujen maksuun.

Tänään olin hiukan väsähtänyt emäntä
tyttären pienimuotoisella kakkuhetkellä.
Mikä lie uuvuttanut.

Diandran Paha Poika-biisi saa lanteeni keinumaan.

Tänään saatu tekstari:
Niiskuneiti oli löytänyt ensimmäisen rohkean
krookuksen nenännipukan.
"Pannaan lasi sen päälle, siten se 
selviää kylmästä yöstä."
"Älä pane", sanoi Muumipeikko,
"se selviää paremmin, jos 
sillä on vähän vaikeuksia."

8 kommenttia

  1. Auts - minun on pitänyt muutattaa veroprosenttini jo aikaa sitten - olen autuaasti unohtanut loman tuoksinassa - kiitos muistutuksesta. Viime vuoden mätkyt eivät houkuttele toistumisellaan!
    Onnellinen sinä - lomaa vielä edessä♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkään en mätkyjä kaipaa :) Ja tuleva loma onkin melkein ainut tälle vuodelle :)

      Poista
  2. Minua keinuttaa sama biisi :). Ja niin kivaa, että loma on varattu. Aina jaksaa paremmin, kun on mitä odottaa. Minä odotan maaliskuuta. Sinä pääset jo aiemmin :).

    VastaaPoista
  3. Ai vitsit mä tykkään sun rehellisestä tavasta kirjoittaa.

    Mä odotan jo kylmempiä ilmoja. Että pääsee taas järveen uimaan. Avantoa ihan hirveä ikävä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)

      Avanto - minulla pitäisi ehkä käydä huononlaisen verenkierron takia, mutta en taida koskaan uskaltaa :)

      Poista
  4. "Se selviää paremmin, jos sillä on vähän vaikeuksia" :). Se on just niin. Eihän tästä mitään tulis, jos kaikki olis vaan helppoa ja hauskaa.

    Itse kävin avannossa muutamia vuosia sitten säännöllisesti jonkun aikaa, kun sitä suositeltiin tämmöiselle huonolle nukkujalle. Kuulemma yöunet maistuu avantouimarille, mutta mulle oli kyllä ihan päinvastainen vaikutus. Jotenkin varmaan kroppa kävi sen jälkeen ylikierroksilla tai verenkierto tai jotain, etten nukkunut sitäkään vähää, joten oli pakko lopettaa :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä!

      Ja minusta tuntuu, että avanto antaisi minulle juuri saman tilan kuin sinullekin :)

      Poista

Kommenttisi tuo minulle suuresti iloa! :)