Rakkauden voima

Sulla on selässäs reppu
jossa mukana monta muistoa
Siellä kipua, sydänsurua
Siitä ekasta poikaystävästä
joka toisen sittenkin otti
Joka ei oikea ollutkaan
Vaikka niin puunrunkoon vannoitte

Siellä ilo, valoa
Niistä hetkistä lapsuuden,
hetkistä ystävyyden ja rakkauden
Jolloin oma itsesi olet ollut
Ja kaiken tärkeän arvoinen

Siellä kosketuksien muistot
Ne jotka kipeää tekivät
Mustelmat muistoksi jätti
Nekin jotka sydämen sulattivat
Kehosi lentoon nosti

Siellä myös sanoja
Joita et tahtoisi muistaa
Sekä sanoja
Joita et ikinä halua unohtaa

Sulla on selässäsi reppu
Mutta kaikkea siellä ei
tarvitse mukana kantaa

-Katja Pellikka-Mikkonen-

Tuli tässä mieleeni nuoruus.
Ja kuinka olen ollut naiivi.

Minussa oli sellainen vahva halu hoitaa.
Ja kohtasinkin "hoidettavan", haastavan.
Aika moni oli tuolloin kauhuissaan.
Nyt jälkeenpäin olen jutellut nuoriso-
työntekijän kanssa ja hän muistaa mitä sanoin
tuolloin, kun muut miettivät tuleeko
suhteesta mitään. En muista sanoja itse,
mutta tunnistan kyllä sen ajattelun itsestäni.
Ajattelun, joka kyllä aikojen saatossa on
karissut ja korvautunut realiteeteillä.
Mutta niistä asioista mitä noilla väleillä
on tapahtunut, voin ammentaa paljon tähän
päivään. Jonkinmoista "kokemuksen ääntä". 
Ehkä juuri siksi, koen näkeväni niitä 
monia harmaan sävyjä :)
Mutta mitä sanoin?
"Kyllä minun rakkaus parantaa hänet."

Vaikka kyllä rakkaus voi myös parantaa.
Mutta aina se ei riitä.

(Kuvan ottanut tyttäreni.)

4 kommenttia

  1. Minun rakkaus voi parantaa vain minut. Sen olen oppinut 28v pituisen elämäni aikana... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meinasinkin laittaa tuohon postauksen loppuun, että sisältä kumpuava rakkaus sen sijaan voi tehdä vaikka mitä :)

      Poista
  2. Todella koskettava runo, kiitos sinulle :)

    VastaaPoista

Kommenttisi tuo minulle suuresti iloa! :)