Hengitysvapaa

Kerroinko jo. Että on tunne, että voisin pakata
70 % omaisuudesta laatikoihin ja viedä jonnekin
vuokravarastoon? Katsoa mitä en kaipaisi.
Saisin tilaa hengittää paremmin, puunata nurkat.
Elää jotenkin muka askeettisemmin.
Mutta vessan ja lämpimän veden kera.
Mutta avarammin.
(Sellainen kunnon tilava varasto
kaikille välikausi/harrastus/vuodenaika-
jutuille voisi olla alkuun riittävä.)
 
Tykkään kauniista esineistä.
Ja sellaisesta tietynlaisesta rytmistä
kodin esineiden suhteen - tosin rytmi
ei pysy kasassa viisihenkisessä perheessä.
Tahtoisin että suurin osa tavaroista
on kansien sisällä. Sitten muutamat
ihanat esillä, silmää ilostuttamassa.
 
Minusta tuntuu, että tässä kodissa missä nyt elellään,
ei ole "energiat" kohdillaan. Feng shuit. Pimeät
kulmat, puun väri imevät hengitystilaa.
Tahtoisin sitä avaruutta ja valoa. 
Mutta silti mukavuutta, kodikkuutta, lämpöä.
Tässähän se kotimme olisi.
Mutta en minä tiedä voiko koti olla energiasyöppö
- niin kuin jotkut ihmiset tai energiasyöppö
 sen varsinaisen kulutuksen suhteen.
Mutta tämä on nyt meidän tämän hetkinen
kotimme, ja siunaan tätä nyt valoisilla
ajatuksilla. Olenhan kiitollinen katosta
pään päällä. Enkä halua tällekään pahaa :)
 
Niin, olen laittanut seinälle lapun
"Mistä olla kiitollinen". Siihen tullut
jo monta asiaa. Ja monenmoista mukavaa
asiaa sen jälkeen tapahtunut.
 
"Kaikki muuttuu vaikeaksi jos haluaa omistaa esineitä,
kantaa niitä mukanaan ja pitää ominaan. Minä vain
katselen niitä – ja kun lähden tieheni, ovat
ne minulla päässäni. Minusta se on
hauskempaa kuin matkalaukkujen raahaaminen."
Muumipeikko ja Pyrstötähti
(Tähän on vielä matkaa.)

MUISTUTAN VIELÄ ALLAPÄIN
OLEVASTA ARVONNASTA -
JOS KÄYTÄNNÖLLINEN TAVARA KIINNOSTAA :)


6 kommenttia

  1. Minä tein tuossa keväällä suursiivouksen ja aika paljon tavaraa lähti kierrätykseen. Kyllä se kummasti piristi ja sai ikään kuin ajattelemaankin avarammin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin se tekee, nyt vaan pitäisi ottaa vähän rankemmalla kädellä vissiin :)

      Poista
  2. Mulla tavarat vaihtuu, osa lähtee, osa jää, osa tulee meille uuteen kotiin. Kyllä sitä hengittää heti paljon paremmin kun saa tavaroita pois!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jännä mikä vaikutus tavaralla on :) Tai sitten on se sellainen "symbolinen" juttu - samalla kun luopuu tavarasta poistaa sisältään turhaa roinaa.

      Poista
  3. Mulla on sama tavaraähky ja tilankaipuu. Syksyn to do listalla on tavarasta eroon pääseminen. Vein jo kirjastoon (kierrätykseen) ison kassin luettuja pokkareita, sekin on alku!
    Iloa ja valoa viikkoon!

    VastaaPoista

Kommenttisi tuo minulle suuresti iloa! :)